אקווריום דגים דגי נוי ספורט ימי צלילה   דיג    שייט     דולפינים   לוויתנים כרישים סביבה ימית חופי ישראל פורום


שיעור גלישת גלים מס' 2- חתירה על הגלשן

חתירה על גבי הגלשן, אם לא ברור עדיין, זה מה שתצטרכו לעשות כשאתם במים אבל עוד לא עומדים ורוכבים על גל (דה!).. זה פחות או יותר כל שאר הפעילות שלכם במים, לקראת תפיסת הגל.

חשוב מאוד שתהיו טובים בחתירה מכיוון שאם אינכם טובים מספיק בשביל לעבור את הגל הנשבר ולהגיע לשורת ההתחלה, לעולם לא תצליחו לרכב על הגל כמו שצריך, ואם את חותרים לאט יותר מכל השאר, לא תצליחו לעלות על הגל כשתגיעו בסוף לשאר הגולשים.

בשיעור הזה נבדוק את נושא החתירה, ואיך להתמקם על הגלשן כשחותרים. אל תדאגו בקשר לגלים שמתרסקים עליכם ושוטפים אתכם בחזרה לחוף כמו פסולת ימית.. עם הקטע הזה, נלמד להתמודד בשיעור מאוחר יותר...
אז איך בעצם חותרים על הגלשן?

מצבי חתירה על גלשן הגלים

בחתירה על גלשן גלים, אין הבדל גדול בין גלשן שורט-בורד (גלשן קצר) וגלשן לונג-בורד (גלשן ארוך). אמנם עם לונג-בורד תוכלו לבצע מצבי חתירה מגוונים יותר, אבל לזה עוד נגיע בהמשך. קודם נביט במצב בו עליכם למקם עצמכם על גבי הגלשן.
התחילו בשכיבה על הגלשן במצב חתירה, כאילו שבדיוק חתרתם לשורת ההתחלה. כשאתם במצב מאוזן ונוח, אחזו בגלשן, יד על כל דופן, כאילו אתם מתכוננים לעשות שכיבות-סמיכה, ומשכו את הגלשן מתחתיכם, דרך הרגליים. בזמן שהגלשן מחליק תחתיכם (ודאו שאינכם עוזבים אותו בטעות - אחרת הוא יקפוץ לכם ישר לפנים כאילו היו לו חיים משלו...).
כעת קפלו את הברכיים וקשתו את הגב כדי להתרומם למצב ישיבה. כאן, כמו בכל מה שקשור לגלישה, זוהי שאלה של תרגול שיווי משקל. כדי לשבת בקלות על הגלשן בזמן שהגלים נעים סביבכם, תצטרכו לתרגל שוב ושוב. השתמשו ברגליים, לצידי הגלשן, כדי לעזור לשיווי המשקל שלכם ולסייע לכם להישאר מאוזנים. אם תשענו יותר מדי לשמאל או לימין, תיפלו מהגלשן. אם תשענו קדימה מדי, הגלשן עשוי לברוח לכם בין הרגליים... אם תשענו אחורה מדי, תתקלו באפקט הטורפדו שבו הגלשן יכה בפניכם. זה לא מאוד מסובך להתמחות בכך, אבל כמו בכל ספורט, זה דורש אימון, תרגול וריכוז, עד שמגיעים לתוצאה הרצוייה. עוד הקפידו לשמור כל העת על פה סגור כדי שלא לבלוע מים בטעות.

חתירה על גלשן

תפיסת גלים ממצב ישיבה

כבר עברנו בזריזות על תפיסת גלים בשיעור הגלישה הראשון. אותם עקרונות בדיוק מתקיימים כאשר אתם יושבים ומחכים לגל. ההבדל היחידי הוא שבמקום להשתמש ברגליים כדי לדחוף את עצמכם לתוך הגלים, אתם מסתמכים על מיומנות החתירה החדשה שלכם.
לאחר שבחרתם את הגל שאתם רוצים לכבוש, השתמשו בכפות-הרגליים ובידיים כדי לתמרן את הגלשן אחורה, כך שיצביע לכיוון החוף. ממצב ישיבה, החזיקו בדפנות כמו מקודם, ואז עשו את מה שעשיתם כדי לשבת על הגלשן בסדר ההפוך- החליקו את הגלשן דרך הרגליים וישרו את גופכם למצב שכיבה. נשמע קל כשאומרים את זה, נכון? ככל שאתם מתנסים יותר בחתירה ובישיבה/שכיבה על הגלשן, המעבר ממצב ישיבה כשאתם פונים לגל, למצב חתירה כשאתם פונים לחוף ייהפך לתנועה אחת חלקה. אל דאגה, נפרט יותר על תפיסת גלים ע"י חתירה בשיעור הבא.



29/05/2010 צוות האתר


מאמרים וחדשות ספורט ימי

עוד מאמרים GoCool

כותרות אחרונות מעולם הים




מה קורה בחופי ישראל:
מצלמות חיות
תחזית הגלים-גובה וכיוון
תחזית הרוח-מהירות וכיוון
מצב הים-השירות המטאורולוגי
מפלס הכנרת

וידאו : שווים צפייה
      רשימת כל הסרטים באתר

חדשות מעולם הים
בסכנת הכחדה
משבר המים
חדשות חופים קיסריה
חדשות דולפינים
חדשות אוסטרליה
חדשות אינדונזיה




ממדריך האתרים :
הפלגות נופש
מכירת יאכטות
אתרים גלישת גלים
אתרים ירוקים


כריש לבן בהקפאה


אקווריום ריף מדהים


ריף הדולפינים אילת


קולות גלים
צור קשר הוסף אתר RSS  GoCool-בטוויטר ערוץ GoCool מקום 19 בערוצים הנצפים בישראל מפת האתר תמונות רקע מי אנחנו תנאי שימוש מדיניות פרטיות Copyright © 1999 GoCool