אקווריום דגים דגי נוי ספורט ימי צלילה   דיג    שייט     דולפינים   לוויתנים כרישים סביבה ימית חופי ישראל פורום


שיעור גלישת גלים מס' 4- עמידה על גלשן הגלים

אז איך בעצם נעמדים על גלשן הגלים כדי לבצע את כל אותם תמרונים מדהימים שראיתם רק בסרטים? מטבע הדברים זה השיעור שהכי מעניין אתכם...אז חיכתם בסבלנות והנה הוא כאן.

ראשית נתמקד בצורת התנוחה הנדרשת מכל גולש מנוסה, על מנת לעמוד על הגלשן תוך איזון בזמן הרכיבה על גבי הגלים. הדבר הראשון שתצטרכו לבדוק הוא האם אתם "גולשים שמאליים (נאטורל)" או "גולשים ימניים (גופי)".

ואיך ניתן לדעת מראש האם תעדיפו גלישה שמאלית או ימנית? זה די פשוט. הגוף כבר ינחה אתכם ממילא... האינסטינקט ושיווי-המשקל הטבעי שלכם, לא יכולים לטעות. איך תזהו אם אתם גולשים שמאליים או ימניים ? חישבו איך לדוגמה הייתם מחליקים על קרח. כשאתם מגיעים למשטח קרח, איזו רגל תניחו מקדימה? תנוחת ההחלקה שתבחרו תהיה התנוחה הכי נוחה לכם לגלישה. (ולא, לא צריך ללכת למרכז ההחלקה על קרח המקומי כדי להתאמן- או לחכות לחורף לפני שמנסים...), אם הכי נוח לכם להחליק עם רגל שמאל מקדימה אז אתם גולשים שמאליים, אם זו הרגל הימנית שנשלחת אינסטיקנקטיבית קדימה, אז אתם גולשים ימניים. עכשיו צאו לרחוב וספרו לחמשת האנשים הראשונים שתפגשו שאתם אוהבים את זה משמאל, או שאתם טיפוסים ימניים.

פופ אפ בגלישת גלים

הפופ-אפ הוא המהלך שתעשו כדי לעבור בצורה חלקה ממצב חתירה, כשאתם שוכבים על הגלשן, למצב עמידה. רעיון טוב הוא לנסות את הפופ-אפ הראשון כשאתם בטוחים על החוף. הקטע הזה יכול להיות קצת מביך אם עושים אותו בפומבי, אז אולי כדאי שתתרגלו את הטכניקה הזאת בפרטיות של חדרכם... המהלך הזה הוא חלק חשוב מאוד בהתפתחות הגלישה שלכם, וכל מה שנדרש זה להתרומם משכיבה על הגלשן לעמידה על הרגליים במהירות ובקלות רבה ככל האפשר. מהלך זה יתבצע רק לאחר כשכבר תרגלתם מספיק חתירה כדי לתפוס את הגל שכיוונתם אליו (מה שלא אמור להוות בעיה אחרי שעקבתם בקפדנות אחרי כל אחד מהשיעורים הקודמים ולא קפצתם ישר לשיעור הזה!).

הפופ-אפ דומה לפרס-אפ, בכך שהחלק הראשון של המהלך הוא לתפוס את צידי הגלשן ולדחוף את הזרועות עד שתתיישרנה, אבל במקום לשמור את הרגליים והגוף ישרים, לכופף ביחד את שתי הרגליים מתחת לגוף, כך שכפות הרגליים תהיינה מונחות ביציבות על הגלשן ואז לדחוף את הגוף כלפי מעלה כשהידיים נפרשות לצדדים לצורך איזון. אתם יכולים להתאמן בכך ע"י שכיבה על הבטן; כופפו את הידיים לצידי הכתפיים, ברוחב הגלשן. בתנועה אחת חלקה, יישרו את הידיים ו"קיפצו" לתנוחת כריעה מהר ככל שתוכלו. ככל שתתאמנו יותר, כך תשפרו את הביצועים שלכם. לאחר שתתמחו במעבר על קרקע יבשה, תוכלו לתרגל הזדקפות תוך שמירה על שיווי משקל ותהיו מוכנים לנסות את הדבר האמיתי בתוך המים.

פופ אפ בגלישת גלים

ברך אחת קדימה - קיצור דרך קטן

אם אתם מתקשים במעבר לעמידה בסגנון "פופ-אפ", הנה פתרון לטווח קצר שיעזור לכם להגיע למצב עמידה בקלות: במקום לעבור ישר לעמידה, נסו להחליק את הרגל הקדמית החזקה שלכם במעלה הגלשן, ואז השענו עם הגוף לאחור עד שתגיעו לתנוחת כריעה כששתי הרגליים מונחות במקום הנכון. ראשית, הניחו את הידיים על הדפנות במהירות מספקת לתפוס את הגל. אחר-כך, תוך-כדי אחיזה בדפנות, משכו את רגליכם מתחתיכם, כשאתם מסובבים את גופכם לזווית הנכונה. החליקו את הרגל הקדמית לתנוחה הראשונה- תוך שאתם שומרים על הרגל האחורית נמוכה יותר על אחורי הגלשן. ברגע שהרגל הקדמית נטועה בתנוחה הנכונה, עברו לתנוחת כריעה.

הכל תלוי בתנוחה

התנוחה היא חלק חשוב מאוד בספורט גלישת הגלים. אם אינכם מיוצבים על הגלשן בתנוחה הנכונה כשאתם חותרים או תופסים גלים, לא תצליחו לשמור על תאוצה מספקת על מנת להישאר על הגל, או לבצע סיבוב, ותמצאו את עצמכם נופלים ונחבטים שוב ושוב, בכל פעם שתנסו לעלות על הגלשן. כפי שכבר הסברנו, רק תרגול ממושך יביא תוצאות טובות.

תנוחות בגלישת גלים



מצב הרגליים בעמידה על הגלשן

כדי להתייצב על הגלשן בעמידה, נדרשת תנוחת רגליים נוחה שתשאיר אתכם יציבים על הגלשן, על מנת שתוכלו לעבור ישר לגלישה עצמה. אתם לא רוצים לבזבז זמן בנסיונות להחליק את הרגל במעלה ובמורד הגלשן בזמן שאפשר לחתוך גלים!. בתנוחה יציבה על הרגליים להיות פסוקות בנוחיות ברוחב הכתפיים. אם אתם מתכננים להיות גולשי גלשני לונג-בורד, תגלו שתנוחת הרגליים תשתנה מרגע לרגע, כיוון שתצטרכו לזוז במעלה הגלשן ובמורדו. עוד תגלו, שבזמן שהגלישה שלכם מתפתחת, הרגליים שלכם יזוזו לתנוחות שונות בהתאם לתרגילים שתנסו.

עמידה על הגלשן מתי לתפוס את הגל

התיזמון הנכון במעבר לעמידה, הוא קריטי בניסיון להתמחות בגלישת גלים. אם תחתרו לתוך הגלים מוקדם מידי או מאוחר מדי, תיפלו ישר לתוך המים. לכן התכוננו לתפוס את הגל ברגעים הספורים לפני שהוא נשבר לקצף. עם הזמן תגלו שהרבה יותר קל להתרומם כשתופסים גל לפני שהוא נשבר, שכן פני-השטח חלקים יותר, והגלשן שלכם לא ייזרק לכיוון בלתי צפוי. עוד דבר שכדאי לוודא הוא שאתם חותרים לצידו של הגל ולא ישר לתוך החוף. לחתור בזווית פירושו שאתם מתקדמים באלכסון לאורך הגל.

ועכשיו כשאתם יודעים הכל, אתם עוד כאן?? רוצו לתפוס גלים ונתראה בים.


29/05/2010 צוות האתר


מאמרים וחדשות ספורט ימי

עוד מאמרים GoCool

כותרות אחרונות מעולם הים




מה קורה בחופי ישראל:
מצלמות חיות
תחזית הגלים-גובה וכיוון
תחזית הרוח-מהירות וכיוון
מצב הים-השירות המטאורולוגי
מפלס הכנרת

וידאו : שווים צפייה
      רשימת כל הסרטים באתר

חדשות מעולם הים
בסכנת הכחדה
משבר המים
חדשות חופים קיסריה
חדשות דולפינים
חדשות אוסטרליה
חדשות אינדונזיה




ממדריך האתרים :
הפלגות נופש
מכירת יאכטות
אתרים גלישת גלים
אתרים ירוקים


כריש לבן בהקפאה


אקווריום ריף מדהים


ריף הדולפינים אילת


קולות גלים
צור קשר הוסף אתר RSS  GoCool-בטוויטר ערוץ GoCool מקום 19 בערוצים הנצפים בישראל מפת האתר תמונות רקע מי אנחנו תנאי שימוש מדיניות פרטיות Copyright © 1999 GoCool