שיעור גלישה מס' 4- ע מ י ד ה ע ל ה ג ל ש ן


לעמוד על הגלשן הוא השיעור שכל חבריכם לגלישה מחפשים בטירוף באינטרנט. טוב, אז הנה זה כאן, וקודם-כל נתמקד על התנוחה שבה צריך להיות כדי לעמוד על הגלשן ולרכב על הגלים. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק האם אתם "גולשים שמאליים (נאטורל)" או "גולשים ימניים (גופי)".

איך אפשר לדעת אם אתם שמאליים או ימניים? זה כבר הוחלט ע"י האינסטינקט ושיווי-המשקל הטבעי שלכם. איך תזהו אם אתם גולשים שמאליים או ימניים ? חישבו איך הייתם מחליקים על קרח. כשאתם מגיעים למשטח קרח, איזו רגל תניחו מקדימה? תנוחת ההחלקה שתבחרו תהיה התנוחה הכי נוחה לכם לגלישה (לא צריך ללכת למרכז ההחלקרח המקומי כדי להתאמן- או לחכות לחורף לפני שמנסים!). אם הכי נוח לכם להחליק עם רגל שמאל מקדימה אז אתם גולשים שמאליים, אם זו הרגל הימנית שמונחת מקדימה אז אתם גולשים ימניים. עכשיו צאו לרחוב וספרו לחמשת האנשים הראשונים שתפגשו שאתם אוהבים את זה משמאל, או שאתם טיפוסים ימניים.

פופ אפ

הפופ-אפ הוא המהלך שתעשו כדי לעבור בצורה חלקה ממצב חתירה, כשאתם שוכבים על הגלשן, למצב עמידה. רעיון טוב הוא לנסות את הפופ-אפ הראשון כשאתם בטוחים על החוף. הקטע הזה יכול להיות קצת מביך אם עושים אותו בפומבי, אז אולי כדאי שתתרגלו את הטכניקה הזאת בפרטיות של חדרכם האישי. המהלך הזה הוא חלק חשוב מאוד בהתפתחות הגלישה שלכם, וכל מה שנדרש זה לעמוד על הרגליים במהירות ובקלות רבה ככל האפשר. מהלך זה מתבצע כשכבר חתרתם מספיק כדי לתפוס את הגל שכיוונתם אליו (מה שלא אמור להוות בעיה אחרי שעקבתם בקפדנות אחרי כל אחד מהשיעורים הקודמים ולא קפצתם ישר לשיעור הזה!). הפופ-אפ דומה לפרס-אפ, בכך שהחלק הראשון של המהלך הוא ליישר את הזרועות לפנים אבל במקום לשמור את הרגליים והגוף ישר, אתם צריכים להרים את הרגליים אל מתחת לגוף, כך שכפות הרגליים מונחות בתנוחת גלישה. אתם יכולים להתאמן בכך ע"י שכיבה על הבטן; הניחו את הידיים לצידי הכתפיים, ברוחב הגלשן. בתנועה אחת חלקה, "קיפצו" לתנוחת כריעה מהר ככל שתוכלו. ככל שמתאמנים יותר משתפרים יותר, וברגע שתתמחו בזה על קרקע יבשה תהיו מוכנים לנסות את הדבר האמיתי בתוך המים.


גלישת גלים גלישת גלים גלישת גלים




ברך אחת קדימה - קיצור דרך קטן

אם אתם מתקשים מעט עם הפופ-אפ, להגיע לכפות הרגליים, אז יש פתרון לטווח קצר שיעזור לכם להגיע למצב עמידה. במקום לעבור ישר לעמידה, נסו להחליק את הרגל הקדמית במעלה הגלשן, ואז השענו עם הגוף לאחור עד שתגיעו לתנוחת כריעה כששתי הרגליים במקום הנכון. ראשית, הניחו את הידיים על הדפנות כשאתם במהירות מספקת לתפוס את הגל. אחר-כך, תוך-כדי אחיזה בדפנות, משכו את רגליכם אל מתחתיכם, כשאתם מסובבים את גופכם לזווית הנכונה. החליקו את הרגל הקדמית לתנוחה הראשונה- תוך שאתם שומרים על הרגל האחורית נמוכה יותר על אחורי הגלשן. ברגע שהרגל הקדמית נטועה בתנוחה הנכונה, עברו לתנוחת כריעה.



הכל תלוי בתנוחה

תנוחה היא חלק חשוב מאוד בגלישה. אם הרגליים לא מוצבות בתנוחה הנכונה אתם עלולים ליפול או שלא תוכלו להסתובב כראוי. אם אתם לא נמצאים בתנוחה הנכונה כשאתם חותרים או תופסים גלים תמצאו את עצמכם נחבטים כל פעם שתגלשו. אם אתם לא מוצבים נכון כשאתם רוכבים על הגל, לא תצליחו לשמור על תאוצה מספיקה כדי להישאר על הגל. כל-כך חשובה התנוחה אה! נתחיל עם תנוחת הרגליים הנכונה לעמידה על הגלשן.



גלישת גלים גלישת גלים גלישת גלים




מצב הרגליים

נדרשת תנוחת רגליים טובה, ברגע שאתם מתרוממים, כדי שתוכלו לעבור ישר לגלישה עצמה. אתם לא רוצים להתרכז בלהחליק את הרגל במעלה ובמורד הגלשן בזמן שאפשר לחתוך גלים!.
הרגליים צריכות להיות פסוקות בנוחיות ברוחב הכתפיים. אם אתם מתכננים להיות גולשי גלשני לונג-בורד, תגלו שתנוחת הרגליים תשתנה מרגע לרגע, כיוון שתצטרכו לזוז במעלה הגלשן ובמורדו. עוד תגלו, שבזמן שהגלישה שלכם מתפתחת, הרגליים שלכם יזוזו לתנוחות שונות בהתאם לתרגילים שתנסו.





תנוחה לתפיסת גלים

התנוחה לתפיסת גלים היא קריטית בניסיון להגיע לגל. אם אתם לא מספיק מחויבים לא תצליחו לתפוס גלים, ואם תחתרו לתוך הגלים מאוחר מדי תפלו ישר לתוך המים. כוונו לתפוס את הגל ברגעים הספורים לפני שהוא נשבר לקצף. אתם תגלו שהרבה יותר קל להתרומם כשתופסים גל לפני שהוא נשבר, שכן פני-השטח חלקים יותר והגלשן לא ייזרק לכל הכיוונים. עוד דבר שכדאי לוודא הוא שאתם חותרים לצידו של הגל ולא ישר לתוך החוף. לחתור בזווית פירושו שאתם מתקדמים לאורך הגל.



5002/2/1