שיעור גלישה מס' 3- ד א ק - ד י י ב י נ ג (צלילת הברווז)


תרגיל הדאק-דייבינג הוא חלק חשוב בהפיכתכם לגולשים כשירים. תרגיל זה הוא הדרך שבה גולש צולל מתחת לגל מתקרב תוך כדי חתירה לשורת ההתחלה. צלילה מתחת לגל מבטיחה שכל ההתקדמות שנעשתה בזמן החתירה לא תיהרס על-ידי איזה גל שוטף. ככל שהגלים גדולים יותר, או ככל שהגלים תכופים יותר, כך יותר חשוב להיות טובים בדאק- דייבינג.



אמנות הדאק דייבינג

והאמינו לנו- זו אמנות, כזאת שדורשת המון אימון. לשיעור הזה, כדאי שתתאמנו על גל קטן ותעברו בהדרגה לגלים גדולים יותר ככל שאתם מפתחים את כישורי הדאק-דייבינג שלכם. הדבר הכי טוב בלתרגל דאק-דייבינג הוא שתוכלו לעשות זאת בלי לדאוג לתנאי הגלישה, גם אם הים שטוח לגמרי. המטרה היא שגם אתם וגם הגלשן תהיו כמה שיותר מתחת לגל ותתאוששו כמה שיותר מהר כשתעברו תחתיו, כך תחזרו לחתור במהרה.







חתירה דרך הגלים

אוקי, אז התחלתם לחתור ומתקרב אליכם גל שמחייב אתכם לבצע דאק-דייבינג. בוחן פתע- האם אתם א) נכנסים לפאניקה וחוזרים לחוף? ב) שמים שנורקל ומשקפת ומתכוננים לצלול לתחתית? ג) עוקבים אחר ההוראות שקדמו לבוחן המגוחך הזה? אם עניתם ג' צדקתם, למרות שאם זה תלוי בגודל הגל, גם א' יכולה להיות תשובה טובה. הדבר הראשון שיש לעשות בדאק-דייבינג הוא להפסיק לחתור, להניח את שתי הידיים לפניכם על הדפנות ודחפו כלפי מטה, כך שהקצה של הגלשן ישקע מתחת למים. שמרו על זרועות ישרות והשענו קדימה כדי לעזור לגלשן לשקוע יותר במים. קצת לפני שהגל נשבר מעליכם רוב הגלשן צריך להיות שקוע במים- אל תשכחו לקחת נשימה עמוקה. בזמן שהגל עובר מעליכם, שכבו על גלשן כך שאתם יוצרים כמה שפחות התנגדות ובו-זמנית הרימו את הברך ולחצו על הקצה האחורי של הגלשן, כדי לאזן אותו מתחת למים. כשהגל עובר אתכם, שנו את זווית הגלשן כך שיהיה מאוזן על שטח המים. אם עשיתם דאק-דייבינג בצורה נכונה, אתם צריכים להיות לנקודה שבה תוכלו לחזור מיד לחתירה. ככל שתחזרו לחתירה מהר יותר, כך תוכלו לחזור מהר יותר ותוציאו פחות אנרגיה. אז זה הכל, בעצם, אבל צריך המון תרגול כדי להצליח. אתם תרגישו את ההבדל בין תרגיל דאק-דייבינג טוב ורע. אם תצליחו, תעברו דרך הגל בצורה חלקה; אם לא, אתם תיזרקו בחזרה לחוף, תאבדו את הגלשן ותצטרכו לעשות הכל מהתחלה.

תרשים לביצוע דאק דייבניג