שיעור גלישה מס' 2- ח תירה על הגלשן


חתירה, אם אתם עדיין לא יודעים, זה מה שעושים כשאתם במים אבל לא עומדים ורוכבים על גל (דה!)- זה פחות או יותר כל שאר הדברים. חשוב מאוד שתהיו טובים בחתירה מכיוון שאם אינכם טובים מספיק בשביל לעבור את הגל הנשבר ולהגיע לשורת ההתחלה, לעולם לא תצליחו לרכב על הגל כמו שצריך, ואם את חותרים לאט יותר מהשאר אז לעולם לא תעלו על הגל כשתגיעו בסוף לשאר הגולשים. בשיעור הזה נבדוק את נושא החתירה, ואיך להתמקם על הגלשן כשחותרים. אל תדאגו בקשר לכל הגלים שמתרסקים עליכם ושוטפים אתכם בחזרה לחוף כמו פסולת ימית. אנחנו עוד נלמד להתמודד עם הקטע הזה בשיעור מאוחר יותר. אוקי, איך חותרים על הגלשן?



מצ בי חתירה על הגלשן

בחתירה על גלשן אין הרבה הבדל בין שורט-בורד (גלשן קצר) ולונג-בורד (גלשן ארוך). עם לונג-בורד תוכלו לבצע מצבי חתירה קצת יותר מגוונים, אבל לזה עוד נגיע. קודם נביט במצב בו עליכם להיות על הגלשן, שכבו על הגלשן במצב חתירה, כאילו שבדיוק חתרתם לשורת ההתחלה. כשאתם במצב מאוזן ונוח, אחזו בגלשן, יד על כל דופן, כאליו שאתם מתכוננים לעשות שכיבות-סמיכה. משכו את הגלשן מתחתיכם, דרך הרגליים. בזמן שהגלשן מחליק תחתיכם (ודאו שאינכם עוזבים את הגלשן- אחרת הוא יקפוץ לכם ישר על הפרצוף כאילו היו לו חיים משלו). קפלו את הברכיים וקשתו את הגב במצב ישיבה. כאן,כמו בכל דבר הקשור לגלישה, זו שאלה של תרגול שיווי משקל. כדי לשבת בקלות על הגלשן בזמן שהגלים נעים סביבכם, צריך לתרגל. השתמשו ברגליים, בצידי הגלשן, כדי לעזור לשיווי המשקל שלכם ולסייע לכם להישאר ישרים. אם תשענו יותר מדי לשמאל או לימין, תיפלו מהגלשן. אם תשענו קדימה מדי, הגלשן יעלם מאחורי ה....... שלכם : שימו לב שהפה שלכם סגור בקטע הזה! אם תשענו אחורה מדי, תתקלו באפקט הטורפדו. לא צריך להיות קשה מדי להתמחות בזה, אבל כן צריך להתאמן מספיק כדי להיות מסוגלים להגיע למצב ישיבה.








תפיסת גלים ממצב ישיבה

כבר עברנו בזריזות על תפיסת גלים בשיעור הגלישה הראשון . אותם עקרונות קיימים כשאתם יושבים ומחכים לגל. ההבדל היחידי הוא שבמקום להשתמש ברגליים כדי לדחוף את עצמכם לתוך הגלים, אתם מסתמכים על מיומנות החתירה החדשה שלכם. אחרי שבחרתם את הגל שאתם רוצים, השתמשו בכפות-הרגליים ובידיים כדי לתמרן את הגלשן אחורה שיצביע לכיוון החוף. ממצב ישיבה, החזיקו בדפנות כמו מקודם, ואז עשו את מה שעשיתם כדי לשבת על הגלשן בסדר ההפוך- החליקו את הגלשן דרך הרגליים וישרו את גופכם למצב שכיבה. נשמע קל כשאומרים את זה, נכון? ככל שאתם מתנסים יותר בחתירה ובישיבה/שכיבה על הגלשן, המעבר ממצב ישיבה כשאתם פונים לגל, למצב חתירה כשאתם פונים לחוף ייהפך לתנועה אחת חלקה. אל דאגה, אנחנו נפרט יותר על תפיסת גלים ע"י חתירה בשיעור אחר.