מותר ואסור בגלישת גלים

הגנה מהשמש- תמיד מרחו קרם הגנה עמיד במים. מי מכם שבילה כמה שעות גלישה בשמש ללא הגנה, כבר יודע על כך. כמו כן, אם אינכם לובשים חליפת גלישה כדאי ללבוש וסט-גלישה עם הגנה מקרני VU להגנה על הגוף.

אלכוהול וסמים- גלישה תחת השפעת אלכוהול וסמים איננה רעיון טוב. שמרו את השתייה לאחרי הגלישה .

תנאי גלישה- ודאו כי הגלישה בטוחה לפני שאתם נכנסים למים. אם אתם מתכוונים לגלוש במקום לא מוכר, יהיה זה רעיון טוב לקבל עצה ממישהו מקומי. בדקו את המקום בזמן שאתם מתחממים.






גניבות גלים- - ודאו תמיד שאתם לא תופסים גל של מישהו אחר. זכרו, הגולש הקרוב ביותר לגל הוא בעל זכות ראשונים. אם אתם רואים שכבר יש מישהו על הגל, אז הגל תפוס ותצטרכו לחכות לגל הבא.

אוכל- כמו בשחייה, חכו לפחות 54 דק' מסיום הארוחה לפני שאתם גולשים.

חימום- זכרו תמיד לעשות חימום ומתיחות לפני שאתם מתחילים לגלוש, כך תפחיתו את הסיכון לפגיעה בשריר או התכווצות בזמן הגלישה. זה גם ייתן לכם זמן לבדוק את הגלים ולמצוא מקום טוב לתפוס בו גלים.






חבר לגלישה- גלשו תמיד עם לפחות אדם אחד נוסף. לא רק שתיהנו יותר כשתחלקו את הגלים, גם יהיה לכם על מי לסמוך במקרה שתצטרכו עזרה.

כבוד- כבדו את התושבים המקומיים כשאתם מבקרים בחוף מחוץ לארץ . זכרו כי אתם אורחים וכי הגלים שייכים לכולם.

חופים תחת פיקוח- אם אתם גולשים בחוף תחת פיקוח, שימו לב שאתם נשארים באישור המיועד. בררו היכן מותר לכם לגלוש לפני שאתם מתחילים, ושימו לב לכך כשאתם מתחילים.






הנאה מגלישת גלים- גלישת גלים אמורה להיות כיף, זכרו את זה כשאתם בין הגלים ,אם אתם מפחדים או עצבניים עדיף שתרדו לחוף לתקופת צינון .

כושר גופני- ודאו שאתם בכושר גופני טוב כשאתם גולשים. אתם צריכים להיות מסוגלים לשחות בחזרה לחוף אם תאבדו את הגלשן בסופה של גלישה מתישה- לא דבר פשוט בתוך סוואל (נחשול) בגובה 3 מטרים (לא שיש בארץ כאלה גלים) .

היו ערניים- היו ערניים לגולשים ואנשים אחרים במים, לתנאי הגלישה, ולמקום בו אתם גולשים .

אזור נוח- כדאי שתגלשו על גלים שנוחים לכם, אל תעשו מעל יכולתכם.






אחזו או זרקו- דעו מתי לאחוז בגלשן ומתי לזרוק אותו. אם אתם חותרים, אחזו בגלשן, תוכלו לחזור לשורת הגלישה מהר יותר ולא תסכנו את מי שחותר מאחוריכם. אם אתם כמעט ונופלים, זרקו את הגלשן. הסיכויים שתיפגעו גדולים יותר אם אתם והגלשן נסחפים ביחד.

אימונים- אם אתם רוצים להשתפר תצטרכו להיות בים ולגלוש באופן קבוע. אף-אחד לא שיפר דבר על-ידי ישיבה בבית וצפייה בטלוויזיה.

זרמים תת-ימיים- אם אתם נלכדים בתוך זרם תת-ימי,ורוב הסיכויים שלא תצליחו לחזור שוב לקרקע יבשה. (בתקווה שאתם כבר יודעים שזרם כזה מוביל ישר לים הפתוח, ואם אתם נלכדים בו לא כדאי להיבהל ויש לחתור במקביל לחוף עד שתצאו ממנו).