טיפים לצלילת לילה

אל תצללו במקום שבו לא צללתם בעבר. למעשה, שילוב מוצלח הוא צלילה כפולה בה אתם צוללים במקום בשעות אחר הצהריים המאוחרות ואז חוזרים על אותה הצלילה בדיוק לאחר החשיכה. היתרון הוא שאתם תרגישו בנוח במקום, תוכלו להתמצא בו בקלות רבה יותר ותכירו את נוהלי הניסה והיציאה, במיוחד אם זוהי צלילת חוף.

תתחילו בצלילה לפנות ערב ואתם תראו כיצד האור לאט לאט מתעמעם, הדבר דומה להחלשת דימר במקום לכיבוי פתאומי של האור. הכנה כזו היא פחות מלחיצה וצריכת האוויר שלכם תהיה יעילה יותר.

אם אתם מתכוננים כבר בחושך, אל תבזבזו את סוללות פנס הצלילה שלכם כדי להתלבש. לשיפור ראיית הלילה שלכם, נסו להתארגן רק עם הנורות האדומות, הדבר גורם להתרחבות האישונים שלכם ומשפר את ראיית הלילה שלכם.





על מנת לקרוא את המונים בלילה, הצמידו את הפנס שלכם למונה למשך מספר שניות ואז קראו את המונה, רוב המונים זוהרים בחושך. לבדיקת מחשבי צלילה ומונים דיגיטליים יש להחזיק את הפנסים בזווית. אם אתם שוקלים לרכוש מחשב או מונים חדשים, חפשו מכשירים עם תאורה מובנית.

התאמנו בהתאמת האבזמים והציוד במשך היום ובעיניים עצומות. התרגלו למציאת ופתרון בעיות באמצעות מגע, כך שאם תהיה איזושהי בעיה בלילה תדעו שתוכלו להתגבר על הבעיות הקטנות הללו לפני שהן הופכות לבעיות גדולות.

אל תאירו בפנס שלכם לעיני החבר שלכם. הפנו תמיד את הפנס לכיוון החזה שלכם כאשר אתם מציגים סימני ידיים. אולם בשל ההיעדר של אור מסביב, צלילות לילה מוגבלות על פי רוב לשלושה סימני פנס בסיסיים:
הזזת הפנס בעיגול... הכל בסדר.
הזזת הפנס מצד לצד ... למשיכת תשומת לב.
הזזת הפנס מלמעלה למטה ... להודיע על הצורך בעזרה.




במידת האפשר, השתמשו בקו מוליך במהלך הירידה על מנת למנוע בלבול ואם בכוונתכם להגיע לקרקעית על מנת להתאים את הציוד ולחכות לחברכם. וודאו כי אתם בודקים את הקרקעית, איזור שסומן כמדבר חולי עזוב על ידי מצוף במהלך היום, יכול להפוך לשדה מוקשים בשעות הלילה כאשר ייצורי הים יוצאים החוצה.

בתחילת הצלילה, קחו זמן להסתגל לסביבה חדשה זו. כבו את הפנס כדי להכיר את התחושה, כך שאם הפנס מתקלקל במהלך הצלילה, תוכלו לדעת כמה אור טבעי עומד לרשותכם. כאשר יש ירח מלא, אתם יכולים לעיתים לצלול ללא כל תאורה מלאכותית.

תסמכו על הכלים שלכם ולא על האינסטינקטים שלכם; צלילת לילה מחייבת בדיקה הרבה יותר קפדנית של המונים שלכם. החשיכה עלולה לגרום לכם לתחושה של אדישות ותפיסות העומק, צריכת החמצן ותחושת הזמן מושפעים יותר מאשר במהלך צלילת יום. תכננו את הצלילה שלכם באמצעות נקודות מצפן ותרגלו זאת בצלילת ההתמצאות שלכם.

העובדה שירדה החשיכה אינה מבטיחה כי שד הפחתת הלחץ הלך לישון. אך תשכחו לעלות לאט ובאופן בטוח, עם עצירת ביטחון. קחו את הזמן הדרוש כדי להתכונן לעלייה. צינור בטיחות המאפשר לכם לחבר את הפנס שלכם לתחתית הוא אמצעי מעולה לסימון – אתם מסיימים את הצלילה עם משואה כתומה ומוארת.






29/7/2004




צלילה
סרטים צלילה באוסטרליה
צלילה בעולם